THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES
Daisypath Anniversary tickers

19 November 2010

sambutan hari ry Qurban yg akan terpahat buat selama2nya...

16 Nov 2010...
Saat semua orang berpusu-pusu nak balik kampung...Bagi pekerja yang banyak lagi cuti boleh la balik kampung awal...tetapi bagi pekerja yang macam aku ni lebih banyak habiskan cuti untuk majlis perkahwinan aku yg lepas telah banyak mengajarku supaya pentingnya cuti...tak boleh nak sesuka hati sahaja untuk membuat permohonan cuti...dekat penghujung tahun macam ni baru lah terasa penangannya....
al kisah bermula lah pagi selasa....16 Nov 2010...hari yang akan terpahat dalam sanubariku...saat hatiku menangis tak dapat pulang ke kampung dek ada kekangan lain yg menghalangku smpai berjumpa ibubapa serta mertuaku...saat itulah dugaan hidupku datang bertimpa-timpa...
Bak kata orang tua2...Allah duga kita sebab Allah sayang dekat kita...alhamdulillah...
nampaknya Allah s.w.t sayangkan aku dan turunkun aku musibah ini...
dah selesai siap semua aku pon berjalan kaki menuju ke tempat kerja bersama housemate aku..tp hari ni kami dua orang shja...nampaknya si penyangak@jembalang yg bertopengkan manusia ni dh lama aim kami kot.....tepat 7.45...di kala beberapa tapak sahaja lagi aku nak smpai ke jalan yg sesak dengan penggunanya...saat itulah si jembalang bertopengkan manusia ni meragut handbag aku....terkilan..sedih..pilu....kebingungan...trauma....fobia....rs nak menangis....semua ada...hanya Allah saja yg tau perasaanku ketika itu.....aku pelik...handbag yg aku guna tu xde brand pon...beli yg murah2 je...tu pon malaun tu berkenan.....xpela...rezeki haram dia pg selasa tu..aku xhalalkan harta benda yg dia ragut tu..tu je yg aku boleh ckp..kalau dia muslim aku nak tgk dkt padang masyar nanti dia dtg cri aku..pulangkan balik harta dan rezeki yg aku penat lelah cari tu..kejam kah kalau aku dendam macam tu??tapi nak buat cmne kwn2...hati manusia..lemah sgt...bukan nak berdendam...tapi xpuas hati kalau dia xdapat pape balasan...
Apesal yg jahat sgt smpai nk meragut orang tu hah??aku bengang la ngn manusia golongan cmni..
terdesak sgt ke diowg nih???kekadang aku pk gak..kalo la undang2 negara kita ni tegas..mesti tinggal orang yg baik je kan???contohnya ada pihak yg dibolehkan menembak mati kalau ada jumpa penjenayah..xkisah la jenayah yang diowg buat tu kecik ke x....tapi jenayah tetap jenayah....mula2 kecik la..lama2 dh ketagih mesti buat jenayah besar pulak..betol x kwn2????tembak bagi mampos je golongan cmni...cari la keje halal sikit dari meragut, merompak, merogol..dan seumpamanya.............
yup...kaler handbag yang aku diragut tu kaler cmni la...kaler coklat...seriously..no brand....masjid jamek mari saja...tp tu pon jahanam jalanan tu nak ragut jgk..xpaham aku manusia sekarang  ni...so sekarang ni mmg dh serik sgt nk bwk handbag.....
hurm...ingt pasni kene pakai baju dalam yg ada zip kot??mcm orang berusia pakai tu...t nk beli brg baru buka zip n amek duit tu....penyamun@peragut pon xnampak lokasi duit kite tu kan??
Tapi aku bersyukur sgt2...diowg pentingkan bag aku sahaja..xterniat nak mencederakan aku..tp teruk jgk aku cedera..calar sn sni jugak...hurm...
tp alhamdulillah...masih dapat melihat dunia lagi..syukur ke hadrat Mu Ya Allah..Kau masih memberikan aku kesempatan  untuk melihat dunia yg sementara ni.....
aku sedar Ya Allah..aku leka dengan hidup ni....aku bersyukur diberi kesedaran begini...
insyaAllah..lepas ni aku akan lebih berhati2 dengan dunia yg penuh dengan helah manusia durjana ni....
Ya Allah Ya Tuhanku....Kau berikanlah aku kekuatan untuk aku tempuhi semua dugaan yg mencabar ini...doaku supaya aku dan seluruh keluargaku dapat mengumpulkan sebanyak mungkin harta akhirat untuk kami berada di dalam syurgaMu yg hakiki itu Ya Allah..amin ya rabbal alamin....

0 comments :

Related Posts with Thumbnails